Archív roku 2021
Archív roku 2022
Archív roku 2023

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 29.10.2020 19:31

Vítám vás v novém fóru!

Od: František Štufka     Komu: všem     Datum: 30.10.2020 14:51

Ahoj. Jak Vám to jezdí?

Od: Jan Fátor     Komu: všem     Datum: 30.10.2020 14:59

Což o to, jezdí. Ale v Šumperku se nějak zasekl Grapp směrem do Koutů. Tak jsem se raději na ten vlak ani neodvážil přestoupit, protože by to nemuselo jet zpátky. Nu, z hlediska testování možná chyba :-(

Od: Jakub Oulický     Komu: všem     Datum: 30.10.2020 15:11

Není to možná tím, že se už nejedná o trať SŽ a GRAPP tam tedy nevidí? ČD ale ty informace odněkud mají.

Od: Robert Babilon     Komu: všem     Datum: 30.10.2020 15:30

Dobré zjištění, že Grapp funguje jen na tratích SŽ(DC). ČD mají navíc informace z GPS. Proto třeba na lokálkách se na Babitronu vlaky posouvají po jednotlivých zastávkách, kdežto na Grappu skáčou po stanicích.

Od: Honza Frajer     Komu: všem     Datum: 30.10.2020 15:57

Ještě by mě zajímalo, když už jsme v té diskuzi, jak by dopadlo to co jsem měl v plánu ke konci, tedy minutový přestup v Hranicích z Ex 122 na EC 105, když by nebylo dopředu jasné jak to dopadne. Příkladně by Ex 122 přijel do Hranic v 17:36 a EC 105 odjel 17:35. Podařilo by se mi nějakým způsobem zůstat v původním vlaku? Jinak řečeno: bylo by možné zadat třeba ručně zadaným řádkem, že pokud přestup nevyjde, zůstávám v původním vlaku?

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 30.10.2020 16:09

Ano, v případě rozpadlého spojení nechávám předchozí řádek po nějakou dobu volný pro editaci. Přesné lhůty nemám zatím stanovené, ale aspoň 10 minut to bude.

Od: Robert Babilon     Komu: všem     Datum: 30.10.2020 16:12

Honza: umazat řádek s EC 105 a místo něj zadat Ex 122 z Hranic. Není problém mít jeden vlak rozepsaný na víc řádků.

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 30.10.2020 16:29

To by nefungovalo. Nejde přidávat řádky, pokud má předchozí řádek červený odjezd nebo příjezd.

Od: Antonín KUNC     Komu: všem     Datum: 30.10.2020 16:31

Časový údaj (příjezd nebo odjezd), je-li rozdílný plánovaný a skutečný, opravuje kdo? Já, nebo program automaticky nebo rozhodčí (admin)?

Od: Jan Fátor     Komu: všem     Datum: 30.10.2020 16:34

Vlak Os 3636 má v Grappu příjezd do Olomouce hl.n. v 16:17, ale v systému zde má příjezd v 16:23. Možná to bude v Grappu nějak přepočítané na to, že NAD je rychlejší? Tedy něco jako výlukový JŘ...

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 30.10.2020 16:37

Jo, to vám u těch výluk s odlišným jízdním řádem opravuju já. Na jednu stranu je dobré, že se automaticky počítají body, ale já potřebuju mít zadané správné časy, aby se mi to pak správně řadilo do fronty. Právě v té Studénce jsem na ten ujetý přípoj přišel dost pozdě, protože jsem tam měl pozdější čas (v MS kraji platí koronavirové opatření a všechny vlaky jezdí jako v neděli). Čili buď si ten řádek zadáte ručně se správnými časy, ale pak si musíte spočítat ujeté km a hlídat dvojí projetí, nebo si ho zadáte z tabulky a já pak časy ručně opravím, až na to přijdu, že je něco jinak.

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 30.10.2020 16:42

Jan Fátor: 16:17 je pravidelný čas, 16:23 je dle výlukového JŘ. Na tento čas jsem to opravil já ručně, viz výše.

Od: Antonín KUNC     Komu: všem     Datum: 30.10.2020 17:01

Na začátku soutěže musíme vystartovat vlakem (První řádek v tabulce), který ještě neodjel. Není to moc dobré, protože: Sednu do vlaku a teprve nyní (třeba už po odjezdu) zadávám první vlak (první řádek tabulky). CHtělo by to nějakou časovou toleranci. (např. 10 minut).

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 30.10.2020 18:37

Tak ještě se čeká na dva soutěžící než dojedou od Šternberka a pak se ukáží výsledky.

Od: Robert Babilon     Komu: všem     Datum: 30.10.2020 19:20

Díky za hru. Těším se na sobotu a doufám, že to bude zábavnější než dnes, kdy jsem jenom lehce sledoval, jestli naklikané vlaky jedou včas.

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 31.10.2020 11:39

Tak já také děkuji za hojnou účast takhle narychlo. Vítěznou trasu našlo několik z vás. O něco lepší (pokud by vyšel minutový přestup v Hranicích, to jsem bohužel prošvihl) by měl Honza Frajer (a Marie Terezie :-)), ale bohužel se to rozpadlo už dříve a pak už nebyla ani možnost ve zbývajícím čase projet jinou prémii. Z toho důvodu nebudu moct uznat trasu ani Jakubovi Oulickému, kterému zase ujel přípoj v Uherském Brodě směrem na Bylnici. Tomu ale patří zvláštní uznání za to, že nejel čistě na body, ale testoval různé situace, co při hře mohou nastat - odskoky do protisměru s NAD, využití přestupu na předchozí zpožděný vlak, úpravy trasy v průběhu hry apod. Celá hra byla navíc dost ovlivněna koronavirovými omezeními, u kterých ani není nějaký celkový přehled a každý dopravce má své omezení a svoje výluky na svých stránkách, bylo dost těžké se v tom vyznat a ani já všechno neusledoval. Asi bude vždy nejlepší si na idosu předem ověřit, jestli vlak vůbec jede - tam to snad bude aktuální.

Že to v případě, kdy vše pojede včas, nebude nějaká extra zábava jsem tušil. Navíc jste si mohli trasy připravit dopředu (aby se mohlo zúčastnit co nejvíc lidí), takže jste ani nemuseli vymýšlet nic cestou. Tady mě napadá, že bych mohl udělat nějakou formu upozornění e-mailem nebo SMS, že se blíží problém (např. zpoždění přesáhne dobu potřebnou na přestup). Vy byste pak nemuseli hru sledovat celou dobu, ale jen, když je to potřeba. Druhou cestou by pak mohla být nějaká méně tradiční zadání, která by nebyla tak snadno řešitelná.

Z mé strany jsem celkem stíhal, i když pár vylepšení do svého rozhraní určitě udělám. Jak se to zadávalo vám si musíte říct sami. Možná zkusím implementovat aspoň částečně automatické načítání zpoždění ze stránek ČD, ale to určitě nebude v té příští listopadové. Ukázalo se, že Grapp má určité limity (údaje jen ze stanic, pouze tratě SŽDC). Proto bych do budoucna používal více zdrojů (babitron, poloha vlaku ČD). Údaje by se snad neměly lišit. (nebo hrozí že ano?) Ne-ČD vlaky na ne-SŽDC tratích asi budou brány podle pravidel pro NAD. Apropo NAD - většina výluk z oblasti byla s autobuskem, takže údaje jakž takž chodily, ale někdy s dost velkým zpožděním, což je problém. Třeba u toho dojezdu večer od Šternberka v čase, kdy měl autobus už dávno dojet (a na pragotronu v Olomouci už byl zhasnutý), tak v Grappu, babitronu i poloze vlaku stále visel ve Šternberku. Někdy kolem 19:05 se konečně objevil dojezd do Olomouce ve statistice babitronu, ale to už ve všech ostatních zdrojích zmizel. Nepředpokládám, že by si tento údaj dopočetl babitron nějak sám, když je na konci trasy, takže někdo ho musel zadat, ale dost pozdě. Stejně tak se se zpožděním ukázal odjezd NAD z Přerova směrem na Lipník. Navrhoval bych tedy, aby pokud údaj do nejakého časového limitu nepřijde a přitom je z dalších zdrojů jasné, že vlak dojel/odjel, bralo se zpoždění podle pravidel pro NAD. Čili by se počítalo s dojezdem se zpožděním 31 minut, což bylo poslední známé zpoždění ze Šternberka.

Od: Robert Babilon     Komu: všem     Datum: 3.11.2020 19:58

Zadávání tras je super. U delší hry možná bude chybět editace vlaků uprostřed trasy, ale umazat řádky od konce a pak je znova zadat není zas takový problém. Ohledně dat zpoždění - Babitron, poloha ČD či MůjVlak by měly ukazovat to samé, protože data pocházejí ze stejného zdroje. Upozorňuji, že se občas stává, že z jedné stanice přijdou postupně dva různé údaje, např. na odjezdu z nějaké stanice se objeví +2 a po minutě přijde oprava na +0 (Babitron pak do statistik použije jen poslední údaj, předchozí ignoruje). Jestli se podobně chová i Grapp, netuším. Protože Babitron ukazuje historii zprůměrovanou za minimálně 3 dny (je to požadavek ČD), udělal jsem pro tuto soutěž funkci, která umí průměr z jednoho dne. Stačí v URL stránky změnit "zpvlaku" na "zpvlakux". Např. zpvlakux.cgi?760 nebo zpvlakux.cgi?v=760&d=1. V takovém případě se zobrazí pouze ty stanice, odkud přišla data a nic se nedopočítává. Po soutěži bohužel tuto funkci zase zruším. Pokud by s NAD byly výraznější komplikace, pak se to dá částečně řešit třeba tím, že by za ni byly jenom např. tři body, abychom se jí snažili spíše vyhnout.

Od: Robert Babilon     Komu: všem     Datum: 5.11.2020 10:53

Bude nějaká možnost si naklikat část trasy den předem? Abych nemusel tak brzo vstávat. ;-)

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 5.11.2020 14:22

U řádků uprostřed je problém v tom, že změna jednoho může mít vliv na všechny následující, takže by se musely všechny pokaždé přepočítat. Kromě toho by se musela udělat funkce "vmezeření" a "smazání z prostředka". Dále by nebylo zaručeno, že řádky na sebe správně navazují, a muselo se to kontrolovat. Prostě editace trasy bude vždy jen na konci. Co bych ale mohl udělat je odmazání celé trasy od určitého řádku, aby se to nemuselo mazat po jednom. Dále bych mohl udělat nějaký playground, kde by si každý mohl zkoušet zadávat trasu nanečisto - takovou kalkulačku. Možnost naklikat ostrou trasu předem samozřejmě nebude, když zadání bude zveřejněno až v sobotu ráno - to by jinak nedávalo smysl.

Od: František Štufka     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 7:09

Dobré ráno všem

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 7:36

Upozorňuji, že kdo chce začít z Masarykova nádraží - dá na začátek trasy ručně řádek s přesunem, ten může být 0 minut. Jinak platí přesuny jako z korespondenční rallye (Praha hl.n.-Praha Mas.n. 10 minut, Praha-Smíchov-Praha-Smíchov sev.n. 10 minut, Litoměřice město-Litoměřice h.n. 20 minut, Velké Žernoseky-Žalhostice 15 minut, Křenovice h.n.-Křenovice d.n. 20 minut). Můžou se hodit zejména ty na Litoměřicku. Zadávají se ručním přesunem.

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 7:38

Dále v okolí Negrelliho viaduktu nejsou v databázi správné časy odjezdů/příjezdů a trasování. Nenechte se tím zmást. Bodování bude přepočteno podle aktuálního stavu, tj. osobáky přes Holešovice zastávku, ne Holešovice.

Od: Antonín KUNC     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 7:57

Co znamená červený křížek u pořadového čísla řádku?

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 7:57

Smaže všechny řádky od tohoto počínaje dále.

Od: František Štufka     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 8:15

Davide, nešlo by nějak přenášet vlaky z kalkulačky do řešení?

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 8:27

Dobrý nápad. Ale pro příští soutěž - teď do toho opravdu sahat nechci.

Od: František Štufka     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 8:38

Jasně, tak jsem myslel

Od: František Štufka     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 8:38

To

Od: Jan Fátor     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 10:05

Lze nějak zadat cesta metrem?

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 10:06

Bohužel. Povolených přesunů je jen těch 5 vyjmenovaných.

Od: František Štufka     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 10:14

A to nejsou povoleny žádné jiné přesuny jinde? To se mělo zdůraznit, že jsou povoleny jen ty napsané!

Od: Jan Fátor     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 10:19

Škoda, no. Trošku mi to rozhodí sandál :-)

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 10:21

Už se to řešilo, i když je pravda, že jsem nějaká ucelená pravidla mohl sepsat. V této soutěži platí, že povolené přesuny jsou jako z korespondenční rallye, tj. těch 5 za uvedené časy. Pokud vymyslíme nějaký lepší způsob, jak umožnit více přesunů, můžeme to do budoucna zavést.

Od: František Štufka     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 10:27

Myslím, že Robert něco psal o přesunech z mapy.cz krátká.

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 10:32

To jsem psal já jako alternativu. Ale ne, že to tak bude. A na metro to stejně použít nejde...

Od: František Štufka     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 10:55

Metro by šlo z IDOSU, ale to když tak napříště

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 12:16

Paráda, 10 minut nebude nikdo nastupovat ani vystupovat. Můžu si dát oběd :-D

Od: Jan Fátor     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 12:17

Tož dobrou chuť :-)

Od: František Štufka     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 12:40

Bys měl dostat plat dispečera.

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 12:46

Chválím, jak dodržujete social distancing a každý jedete jiným vlakem. :-)

Od: Antonín KUNC     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 16:19

PENÁLE: Bude na mne uplatněno penále, pojedu-li vlakem z Brna včas, pravidelný příjezd do Prahy 2002, ale vlivem např. pomalých jízd ap. vlak dojede do Prahy ve2015? (3x30 bodů ?). to znamená - NEZAVINĚNÉ ZPOŽDĚNÍ (pouze u posledního soutěžního vlaku).

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 16:30

U této podzimní rallye to tradičně bývá tak, že tolerance není, tj. penalizace platí i když se dorazí vlakem, co má pravidelný příjezd před dobou cíle, ale vinou zpoždění dojede později. Ona už tam právě určitá tolerance započtená je, jinak by byl cíl přesně v těch 20:02, ale to by pak nikdo nerisknul použít tento vlak.

Od: Jakub Oulický     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 16:40

Aha, tak to je dobré vědět :) Jdu lehce překopat plány...

Od: Robert Babilon     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 19:00

Penalizace za zpožděný vlak s pravidelným příjezdem před limitem byla jenom jednou. Protože to v případě zpoždění nutilo bezhlavě sprintovat nádražím plným lidí, tak jsem to zrušil.

Od: Jan Fátor     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 19:20

Hmmm, s tím jsem, podle pravidel nepočítal. Sáákra :-( Ještě tu nejsem tak dlouho, abych tradice měl v malíku.

Od: František Štufka     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 20:21

Všem a tedy hlavně Davidovi děkuji za super náhradu za normální rally. Jo ještě přeji zdraví.

Od: Robert Babilon     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 20:30

Děkuji Davidovi za hezky vymyšlenou hru i za celodenní hlídání, hráčům za účast. Honzovi gratuluji k vítězství.

Od: Honza Frajer     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 20:33

Skvělá hra na zavirované a zimní dny. Za mě děkuji Davidovi. Rád se zúčastním i někdy příště.

Od: Jan Fátor     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 20:36

Děkuji moc za přípravu rallye! Bylo to příjemné vyplnění soboty. Mám k tomu tři poznámky pro příště (ano, všechny se týkají mé blbosti, že jsem něco nejspíš nepochopil): - Bylo by fajn nějak zdůraznit odchylky proti běžné rallye - teď myslím hlavně to, že se nepočítá při příjezdu do cíle čas pravidelného příjezdu vlaku, ale skutečný čas. - Zdůraznit, že se nesmí dojet ani chvilku po limitu. Dojel jsem ve 20:13 (plánovaný příjezd), ve skutečnosti ve 20:26 a přesto jsem ve výsledcích "nedojel". - Ze zadání jsem nepochopil (a zřejmě jsem nebyl sám), že se nesmí používat jiné přesuny, nežli vyjmenované. Ale je mi jasné, že to by chtělo složitější pravidla, anebo prokázání rozhodčímu, že takový přesun (metro, MHD, pěšky mapy.cz) je možný. Avšak já snad všechny ty zákeřnosti pochopím, a tak se rád zúčastním, až zase bude další rallye :-) Díky, Davide!

Od: Jan Fátor     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 20:37

Oprava: Ono se to přepočítalo po dojezdu vlaku. Tak už jsem dojel...

Od: Honza Frajer     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 20:38

Za gratulaci děkuji. Vítěz platí večeři, ale hra byla virtuální, tak i večeře je virtuální.....

Od: František Štufka     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 20:40

Tak já si na tebe dám ten vynikající guláš, co tu mám

Od: Michal Bílek     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 20:40

Realitu to za mě nenahradí, ale v časech covidových lepší než nic. Škoda, že nás nebylo víc, kdyby to bylo ofiko, tak by vlastně všichni získali body do Mistrovství. Davidovi moc děkuji za uspořádání a Honzovi samozřejmě gratulace k vítězství. PS: Dneska maximálně podojezdová diskuze tady a lahváče z vlastních zásob :D

Od: Jakub Oulický     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 21:28

Díky za příjemné zpestření. Je to rozhodně zajímavá alternativa k reálné rallye. Dlouho už jsem neměl takové nervy při sledování GRAPPu, zda vyjdou přípoje. Jen příště bych pro jistotu upřesnil některá pravidla, aby to bylo jasnější. Díky Davide za uspořádání! Gratulace vítězi. Pro vylepšení: napadlo mě, zda je ošetřen zákaz nástupu/výstupu ve stanici (třeba Praha-Libeň pro Pendolina)?

Od: František Štufka     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 21:48

Davide, nešlo by do tý kalkulačky přidat možnost zadat startovní místo a čas ručně? Bylo by to super pro plánování výletů mimo rallye.

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 21:58

Tak já děkuji všem, co se zúčastnili a doufám, že vás to bavilo, i když je jasné, že v reálu by to bylo mnohem zajímavější. Nápadů na zadání jsem měl celou řadu a některé byly hodně zajímavé a rád bych je někdy v budoucnu vyzkoušel. Když ale bylo ještě pár dnů před startem tak málo přihlášených, bylo mi líto je vyplácat a zvolil jsem konzervativnější zadání s klasickými 7 prémiovými stanicemi. Ty jsem poměrně dlouho piloval až jsem našel tu pravou kombinaci, se kterou jsem byl konečně spokojen. S každou prémií se dalo dostat do poměrně úzkého bodového rozmezí, každou projíždí relativně hodně vlaků, což dává hodně variant a všechny jsou víceméně mimo oblast postiženou koronavirovými omezeními. No a povedlo se - ze startu jste vyrazili pěkně po dvojicích do 4 směrů (kupodivu nikdo rovnou do Pardubic) a ke konci už jel každý úplně jinudy. Trochu to má do sebe, že tu nejde "opisovat". :-) Každá prémie byla projeta aspoň dvakrát. Vítěz se přiblížil mojí optimální trase (a kdyby neměl Švejk zpoždění, tak ji zřejmě projel celou). Vlaky jinak jezdily až na výjimky včas, takže vás trápily spíš nejasnosti v pravidlech. Tohle beru na sebe - navíc jsem zjistil, že v nich i po letech taky nemám úplně jasno. Třeba jsem myslel, že se nesmí dojet vlakem s pravidelným časem příjezdu po čase cíle - takže umožnění pozdějšího dojezdu, byť s penalizací, jsem považoval za zmírnění, ne zpřísnění pravidel. Navíc jsem tuto možnost v aplikaci úplně zakázal, což následně taky vedlo ke zmatkům. Hlavně jsem ale měl sepsat pravidla - měl jsem to v plánu, ale upřednostnil jsem vychytávky v aplikaci a vymýšlení prémiových stanic. Teď bude myslím vhodný čas na pauzu. Uvidíme, jak to dopadne s náhradním termínem ŽR v lednu/únoru. Já osobně vidím šanci maximálně na 5% a i to mi přijde optimistické. Každopádně do té doby bude určitě potřeba upřesnit sporné body, na které narazilo. Pokusím se je pak sepsat v dalším příspěvku. Gratuluji vítězům a budu se těšit někdy v podobném nebo jestě hojnějším počtu.

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 23:22

Různé nejasnosti, na které se přislo metodou průzkum bojem.
1. Start z Masaryčky. Pozdě jsem si uvědomil, že spíš než nulový přesun na Masaryčku jsem měl povolit standardní 10-minutový s tím, že byste museli zadat řádek nejpozději 10 minut před odjezdem vlaku. Stejně jako v reálu se musíte včas rozhodnout, jestli na Masaryčku přejít.
2. Přesuny. Koukal jsem, že mapy.cz umí vyhledávat spojení MHD. Takže by šlo použít jak pěší přesun, tak přesun pomocí MHD či jiné VHD, kterou najdou mapy.cz. Vyhledávalo by se vždy mezi symboly železniční stanice, aby to bylo jednoznačné. S tím, že Masaryčka-hlavák by buď bylo těch 14 minut, resp. dokonce 16 minut druhým směrem, nebo by se tam udělala výjimka.
3. NAD. S tou víceméně problém nebyl, ale taky tam nebyla žádná sporná situace. Možná jen je trochu zbytečné to rozepisovat na víc řádků, když je vše za 6 bodů - zbytečně pak musím potvrzovat každý zvlášť.
4. Zdroje dat o zpoždění. Zkoušel jsem sledovat různé zdroje a Grapp se vůči babitronu a stránkám ČD liší. Někdy to bylo myslím i o dvě minuty, ale minuta byla hodně častá. Jako bernou minci jsem vždy bral časy z Grappu. Pokud jsou vlaky přípojné, tak jde poznat, jestli vlak čekal. Horší je to u nepřípojných vlaků, nebo odskoků, zvlášť těch do zastávek, odkud nejsou v Grappu přesná data. Naštěstí se nestalo, že bych musel někomu něco neuznat, ale někdy to bylo fakt o minutku. Rozhodně je potřeba se buď rozhodnout pro jeden zdroj, nebo udělat nějakou hierarchii. Mně osobně se víc líbí data z babitronu, už jen proto, že tam to zautomatizovat bude mnohem jednodušší. Navíc sem chodí data mnohem dřív, než se objeví v Grappu a chodí i ze zastávek. Nevýhodou je, že obsahuje jen vlaky ČD a že by Robert musel vždy na den soutěže zpřístupnit možnost zobrazit data za jeden den. Teoreticky by se dalo brát ČD vlaky podle babitronu a ostatní podle Grappu.
5. Dojezd do cíle. Pro příště bych to nechal tak, že kdo dojede vlakem s pravidelným příjezdem nejpozději v čas cíle, tak nebude penalizován. U vlaků s pozdějším příjezdem bych už ale bral skutečný příjezd. Stejně jako u startu umožňuji vystartovat zpožděným předchozím vlakem, což pravidla klasické rallye umožňovat nemůžou.
6. Ochranné lhůty. Pokud někomu zruším přestup, nechám ho v původním vlaku 10 minut, aby měl možnost zareagovat (změnit výstupní stanici na pozdější, zadat nový přestupní vlak apod.). Další situace, která mě napadla, je, že jste ve stanici a rozmýšlíte se, do kterého vlaku nastoupit (třeba podle toho, který pojede dřív). Tady bych navrhoval 5 minut, ale ne déle, než dojede do dalšího sledovacího bodu. Modelový příklad: výhodnější je pro vás vlak A, takže do trasy zvolíte vlak A. Jenže vlak B odjede dřív. Normálně už byste nemohli zadat vlak B, ale díky lhůtě ano. Pokud ale odjede první vlak A, tedy ten, co máte navolený, už to na B změnit nemůžete, pokud vám odjezd potvrdím. Alternativou je, že se v takových případech budete muset rozhodnout jen pro jeden vlak. V reálu to často jde poznat třeba podle postavené vlakové cesty, ale stejně už někdy nemusí být čas přeběhnout k druhému vlaku.

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 7.11.2020 23:26

František Štufka: No tohle tam určitě bude, taky možnost si navolit prémie. Ale nestihl jsem to.

Od: František Štufka     Komu: všem     Datum: 8.11.2020 8:01

Ad bod 2 - Nešlo by také uvažovat běh? V reálné rallye jsem ho už občas využil. Rychlost přesunu by byl standardně 2x rychlejší chůze. Včera např přesun Žalhostice - Žernoseky byl jen 12 min, takže se nedal použít, ale v reálu bych to dal.

Od: František Štufka     Komu: všem     Datum: 8.11.2020 8:06

Jinak mapy.cz - jejich přesuny se mi zdají pomalejší reálu. Z Masaryčku na Hlavák se to pěšky dá dát kolem osmi minut.

Od: David Nádhera (admin)     Komu: všem     Datum: 8.11.2020 8:35

Je to tak. Když jsem dělal aplikaci pro railtour, bral jsem časy jako 2/3 času z mapy.cz. Během by se to dalo jistě i rychleji. Tak možná tedy čas z mapy.cz krát nějaký koeficient?

Od: František Štufka     Komu: všem     Datum: 8.11.2020 10:29

To se musíš rozhodnout sám, je to tvůj nápad, provedení, realizace této virtuální rallye a tak. Pravidla tvoří vždy autor hry, může se inspirovat náměty, ale finální verze je na něm. Když se to pak nebude někomu líbit, může vznést dotaz a diskutovat s autorem pravidel, ale poslední slovo má autor. A nebo si hru nezahraje.

Od: Jan Fátor     Komu: všem     Datum: 8.11.2020 13:29

Já bych byl pro koeficient 0,5, i když z praxe mi je jasné, že se to dá obvykle rychleji. Třeba jako hradečák bych si troufl na včerejší přesun HK hl.n. - HK Sl. předm. za nějakých 20-22 minut běhu (dokonce jsem našel i o 100 m kratší trasu, nežli je "krátká" na mapy.cz), což je asi třetinový čas, ale ne vždy člověk přesně ví, kam běžet a může se to tím protáhnout. Tedy při skutečné rallye bych do toho asi šel, když navíc NAD přistává před nádražím a nemusí se běžet halou. Akorát bacha na to, že mapy.cz dost výrazně (přijde mi, že až nereálně) zohledňují vrstevnice, tedy směr, kterým přesun probíhá, pokud jde o kopcovitý terén.

Od: Robert Babilon     Komu: všem     Datum: 8.11.2020 19:31

Dvě poznámky ode mne: ///// 1) Grapp vs Babitron. Minutový rozdíl jsem párkrát taky pozoroval. Taky jsem zaznamenal na Babitronu jednu vyloženě zavádějící informaci. Z Kadaně se u jednoho vlaku objevil včasný odjezd +0, i když byl nemožný, protože trať byla obsazená protijedoucím vlakem. Po pěti minutách se objevila korekce na správných +5. Takže s případnou automatikou pozor, vždycky bude potřeba ji nějak hlídat. ///// 2) Koeficient pro přesuny podle mapy.cz. U přesunů s pomocí MHD žádný koeficient logicky být nemůže. Z důvodu konzistence by pak neměl být koeficient ani u čistě pěších přesunů. Na druhou stranu, čím nižší koeficient, tím víc herních možností. Taky si můžeme zahrát na Usaina Bolta a každých 100 m počítat za 9,58 s. :-)

Od: Jan Fátor     Komu: všem     Datum: 9.11.2020 8:10

Bral bych to podle délky trati. Na vyloženě sprinty Bolta, na tratě do 1 km průměr Kratochvílové a na delší Zátopka :-)